Oferta

Audyt rekrutacyjny i optymalizacja procesów

Audyt rekrutacyjny prowadzi się najczęściej w celu oceny skuteczności dotychczas stosowanych rozwiązań w zakresie budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy i jeśli jest to konieczne, wypracowanie rozwiązań skuteczniejszych lub korzystniejszych kosztowo, często dzięki wykorzystaniu najlepszych praktyk organizacji z całego świata.

Pełny audyt najczęściej składa się z kilku kluczowych elementów:

1. Analiza marki pracodawcy (Employer branding) z punktu widzenia kandydatów:

Analiza strony domowej www firmy pod kątem kreowanego wizerunku

Analiza kanałów reklamy rekrutacyjnej i zwrotu z inwestycji

Analiza nieformalnych opinii o pracodawcy dostępnych kandydatom na rynku poprzez media społecznościowe i internet (analiza rozbieżności między budowanym wizerunkiem a spontanicznie budującą się reputacją)

Zalecenia w kierunku zwiększenia potencjału do budowania pozytywnych doświadczeń kandydatów do pracy Candidate Experience

2. Analiza procesu rekrutacja-selekcja-wdrożenie:

Analiza profilów kompetencyjnych

Analiza kryteriów naboru  (np.wiedza, kompetencje, postawy, cechy kandytatów)

Analiza skuteczności technik weryfikacji kryteriów

Analiza programów rozwojowych – wsparcie rekrutacji oraz retencji (ścieżki karier, szkolenia, wdrożenie do pracy, system premiowy, staże, programy Hi Po, programy talent, mentoring itp.

Zalecenia w kierunku zwiększenia efektywności procesu rekrutacji (budżet, czas specjalisty, czas kandydata)

3. Analiza parametrów lejka rekrutacyjnego:

KPI rekrutacji (zwrot z ogłoszenia, rotacja wolna i wymuszona, skuteczność rekrutacji, parametry retencji)

 

Analiza efektywności kosztowej procesów rekrutacyjnych (ROI)

 

Dobór strategii i technik rekrutacyjnych dopasowanych do wartości firmy, zasobów       wewnętrznych działu HR oraz rynku pracy

Przykładowe pytania, na które wspólnie z naszymi Klientami poszukujemy odpowiedzi:

  • Stratega rekrutacyjna– Czy mamy wypracowaną strategię rekrutacyjną i czy ta strategia jest spójna ze strategią biznesową firmy?
  • Candidate Experience i Employer Branding– Marka pracodawcy. Co mówią kandydaci o firmie? Jakie doświadczenia rekrutacyjne stworzy firma swoim kandydatom, zarówno tym zatrudnionym, jak i tym, którzy zostali odrzuceni na etapie selekcji? Jakie nieformalne informacje trafią na lokalny rynek pracy? Czy rzeczywiście zatrudniamy najlepszych, czy tych, którzy nie znaleźli pracy w innych firmach?
  • Efektywność procesu rekrutacji – W jaki sposób jakość wewnętrznych procesów rekrutacyjnych wpływa na rezultat naboru? Jak wpływa na rozwój firmy?
  • Programy rozwojowe– Czy w firmie istnieją program wsparcia rekrutacji i retencji najlepszych pracowników? Na ile są skuteczne? Co możemy zrobić, żeby najlepszy kandydat po rekrutacji został w firmie i był z tego zadowolony?
  • Kanały i metody naboru – Jaką mamy pewność, że korzystamy z najskuteczniejszych kanałów poszukiwania kandydatów, korzystamy z wsparcia dostawców, którzy dodatkowo wspierają nasz profesjonalny wizerunek I wykorzystujemy najlepsze metody rekrutacji? Co jeszcze możemy zrobić aby poprawić rezultaty?
  • Kompetencje rekrutacyjne– Czy zespół prowadzący rekrutacje zna najnowsze i najskuteczniejsze metody doboru? Czy Kierownicy liniowi uczestniczą aktywnie w poszukiwaniu talentów do pracy w swoich zespołach i wspierają rekrutacje swoją wiedzą fachową?
  • Monitorowanie twardych parametrów rekrutacji – Czy mierzymy w jakikolwiek sposób skuteczność rekrutacji? Co mówią wyniki? Czy i jak możemy potwierdzić, że nowozatrudniona osoba „robi wyniki” i „rozwija firmę”? czy umiemy pokazać wzrost skuteczności doboru i realizacji potrzeb biznesowych firmy?

Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić

skontaktuj się z nami

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

akceptuję