Audyt rekrutacyjny prowadzi się najczęściej w celu oceny skuteczności dotychczas stosowanych rozwiązań w zakresie budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy i jeśli jest to konieczne, wypracowanie rozwiązań skuteczniejszych lub korzystniejszych kosztowo, często dzięki wykorzystaniu najlepszych praktyk organizacji z całego świata.
Pełny audyt najczęściej składa się z kilku kluczowych elementów:
Analiza strony domowej www firmy pod kątem kreowanego wizerunku
Analiza kanałów reklamy rekrutacyjnej i zwrotu z inwestycji
Analiza nieformalnych opinii o pracodawcy dostępnych kandydatom na rynku poprzez media społecznościowe i internet (analiza rozbieżności między budowanym wizerunkiem a spontanicznie budującą się reputacją)
Zalecenia w kierunku zwiększenia potencjału do budowania pozytywnych doświadczeń kandydatów do pracy Candidate Experience
Analiza profilów kompetencyjnych
Analiza kryteriów naboru (np.wiedza, kompetencje, postawy, cechy kandytatów)
Analiza skuteczności technik weryfikacji kryteriów
Analiza programów rozwojowych – wsparcie rekrutacji oraz retencji (ścieżki karier, szkolenia, wdrożenie do pracy, system premiowy, staże, programy Hi Po, programy talent, mentoring itp.
Zalecenia w kierunku zwiększenia efektywności procesu rekrutacji (budżet, czas specjalisty, czas kandydata)
KPI rekrutacji (zwrot z ogłoszenia, rotacja wolna i wymuszona, skuteczność rekrutacji, parametry retencji)
Analiza efektywności kosztowej procesów rekrutacyjnych (ROI)
Dobór strategii i technik rekrutacyjnych dopasowanych do wartości firmy, zasobów wewnętrznych działu HR oraz rynku pracy
Przykładowe pytania, na które wspólnie z naszymi Klientami poszukujemy odpowiedzi:
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.
akceptuję