Oferta

Badania

Większość projektów z obszaru zarządzania personelem lub sprzedażą zakłada jakiś rodzaj korzyści związany z poniesionymi na zmiany inwestycjami (czas, pieniądze). Na ogół możliwe jest wyliczenie zwrotu z inwestycji poniesionych na rozwój (ROI). Aby można było udokumentować pozytywne efekty wprowadzanych zmian i wdrażanych projektów, firmy decydują się na jakiś rodzaj pomiaru przed i po wdrożeniu nowego pomysłu.

Jeśli bowiem nie ma różnicy, to po co przepłacać?

Jednocześnie w zakresie pomiaru postaw pracowników, kandydatów do pracy i klientów często można się spotkać w praktyce biznesowej z brakiem formalnej wiedzy na temat przygotowania rzetelnego, ale nieskomplikowanego narzędzia i metody pomiaru. Dotyczy to na ogół pomiaru ludzkich postaw i opinii. Pracownicy na przykład często odmawiają udziału w takich badaniach z obawy o to, że ich anonimowość nie będzie utrzymana. Wyniki takiego pomiaru nie oddają więc stanu faktycznego, a projektowane na ich bazie rozwiązania są kosztowne i czasochłonne, lecz nie przynoszą pożądanych rezultatów.

Niechęć do „złych pomiarów” widać także doskonale, gdy do kogoś z nas, jako klienta po raz kolejny danego dnia dzwoni ktoś z prośbą o ocenę jakości obsługi np. z „instytucji finansowej” lub „w imieniu operatora telekomunikacyjnego”, czym skutecznie zniechęca nas do wysłuchania oferty, a niekiedy wręcz motywuje do zmiany dostawcy.

Rzadko kiedy spotkamy się u przedstawicieli firm oferujących rozmaite tzw. testy i kwestionariusze psychologiczne z opisem podstawowych parametrów jakości tych narzędzi, do których należą choćby parametry trafności, rzetelności i informacje na temat składu grupy normalizacyjnej. Wynika stąd późniejsza trudność w interpretowaniu uzyskanych wyników i oferowaniu remediów na zgłaszane przez respondentów bolączki.

Często więc firmy czynią znaczące inwestycje w obszary, których poprawa nie przyczynia się do znaczącego polepszenia warunków pracy (pracownicy), rekrutacji (kandydaci) lub obsługi (klienci).

Oferujemy swoje usługi w zakresie doradztwa projektowego i realizacji ilościowych i jakościowych badań postaw pracowników, kandydatów do pracy i satysfakcji klientów.

Wyniki naszych pomiarów często służą nam następnie do realizacji innych naszych usług.

Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić

skontaktuj się z nami

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

akceptuję