Badania jakości obsługi są dziś nieodłącznym elementem strategii zarządzania relacjami z klientami (CRM). Tajemniczy klient, to badanie jakości obsługi klienta dzięki bezpośrednim informacjom od audytora wcielającego się w rolę typowego klienta inicjującego kontakt handlowy. Badania jakościowe tego typu mogą być prowadzone w punktach handlowych, usługowych, urzędach, szpitalach, czyli wszędzie tam, gdzie pojawia się interakcja pomiędzy klientem a obsługującym. Klientem, w zależności od branży może być więc także petent, abonent, pacjent, kandydat do pracy, interesant itp.
Wejście do salonu/sklepu, czyli obsługa bezpośrednia
Tajemniczy klient telefoniczny
Tajemniczy klient mailowy.
Metoda jest obecnie uznawana za najbardziej skuteczną w sytuacjach, gdzie potrzebujemy rozbudowanych jakościowych danych do pogłębionej analizy sposobu traktowania naszych klientów i wszędzie tam, gdzie skuteczność obsługi i zadowolenie klientów bezpośrednio przekłada się na gotowość klientów do skorzystania z oferty firmy po raz pierwszy i do powrotu do niej przy kolejnych zakupach.
Szczególnie we współczesnych sytuacjach obsługowych, gdzie wiele codziennych sytuacji wymyka się promowanym w firmach, sztywnym „standardom obsługi”, najczęściej to właśnie poziom kompetencji pracownika obsługującego, jego kreatywność, elastyczność i podejście do klienta w bezpośredni sposób przekłada się na sukces komercyjny naszego przedsiębiorstwa.
Czy na styku firma-klient przestrzegane są określone standardy obsługi gwarantujące zadowolenie klientów i prognozowane przychody?
Czy obecnie stosowany model/standard obsługi jest jeszcze aktualny i adekwatny do potrzeb klientów?
Czy pracownicy wykorzystują na co dzień wiedzę i umiejętności zdobyte podczas szkoleń?
Jakie zmiany należy wdrożyć w procesach obsługi lub wyszkoleniu pracowników?
Programy budowania motywacji i zaangażowania pracowników (Employee Engagement)
Programy budowania wizerunku firmy jako pracodawcy (Employer Branding, Employee Experience)
Budowanie i wdrażanie nowatorskiego modelu obsługi klientów/pacjentów/abonentów (Relational Sales Model, Retail Sales Experience)
Programy wdrożeń do pracy/na stanowisku
Programy lojalnościowe dla klientów i pracowników (Employee/Customer Retention)
Programy budowania pozytywnych doświadczeń klientów podczas zakupu, procesu obsługi lub reklamacji (Customer Experience)
Programy budowania pozytywnych doświadczeń kandydatów do pracy w czasie naboru (Candidate Experience)
Ścieżki rozwoju pracowników
Programy retencji pracowniczej
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.
akceptuję