Oferta

Badania typu Mystery Shopper i optymalizacja procesów obsługi

Tajemniczy klient

Badania jakości obsługi są dziś nieodłącznym elementem strategii zarządzania relacjami z klientami (CRM). Tajemniczy klient, to badanie jakości obsługi klienta dzięki bezpośrednim informacjom od audytora wcielającego się w rolę typowego klienta inicjującego kontakt handlowy. Badania jakościowe tego typu mogą być prowadzone w punktach handlowych, usługowych, urzędach, szpitalach, czyli wszędzie tam, gdzie pojawia się interakcja pomiędzy klientem a obsługującym. Klientem, w zależności od branży może być więc także petent, abonent, pacjent, kandydat do pracy, interesant itp.

Badanie można prowadzić w kilku kanałach. Wśród najpopularniejszych kanałów pomiaru jest:

Wejście do salonu/sklepu, czyli obsługa bezpośrednia

Tajemniczy klient telefoniczny

Tajemniczy klient mailowy.

Metoda jest obecnie uznawana za najbardziej skuteczną w sytuacjach, gdzie potrzebujemy rozbudowanych  jakościowych danych do pogłębionej analizy sposobu traktowania naszych klientów i wszędzie tam, gdzie skuteczność obsługi i zadowolenie klientów bezpośrednio przekłada się na gotowość klientów do skorzystania z oferty firmy po raz pierwszy i do powrotu do niej przy kolejnych zakupach.

Szczególnie we współczesnych sytuacjach obsługowych, gdzie wiele codziennych sytuacji wymyka się promowanym w firmach, sztywnym „standardom obsługi”, najczęściej to właśnie poziom kompetencji pracownika obsługującego, jego kreatywność, elastyczność i podejście do klienta w bezpośredni sposób przekłada się na sukces komercyjny naszego przedsiębiorstwa.

Dzięki informacjom uzyskanym podczas badań można ustalić elementy niezbędne w przebudowie strategii biznesowej lub personalnej firmy:

Czy na styku firma-klient przestrzegane są określone standardy obsługi gwarantujące zadowolenie klientów i prognozowane przychody?

Czy obecnie stosowany model/standard obsługi jest jeszcze aktualny i adekwatny do potrzeb klientów?

Czy pracownicy wykorzystują na co dzień wiedzę i umiejętności zdobyte podczas szkoleń?

Jakie zmiany należy wdrożyć w procesach obsługi lub wyszkoleniu pracowników?

Zależnie od potrzeb naszych Klientów, na podstawie przeprowadzonych audytów, wizyt zrealizowanych metodą tajemniczego klienta lub dzięki wynikom pomiarów możemy z większą łatwością podjąć się doradztwa i zaoferować najskuteczniejsze rozwiązania w obszarach takich jak:

Programy budowania motywacji i zaangażowania pracowników (Employee Engagement)

Programy budowania wizerunku firmy jako pracodawcy (Employer Branding, Employee Experience)

Budowanie i wdrażanie nowatorskiego modelu obsługi klientów/pacjentów/abonentów (Relational Sales Model, Retail Sales Experience)

Programy wdrożeń do pracy/na stanowisku

Programy lojalnościowe dla klientów i pracowników (Employee/Customer Retention)

Programy budowania pozytywnych doświadczeń klientów podczas zakupu, procesu obsługi lub reklamacji (Customer Experience)

Programy budowania pozytywnych doświadczeń kandydatów do pracy w czasie naboru (Candidate Experience)

Ścieżki rozwoju pracowników

Programy retencji pracowniczej

Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić

skontaktuj się z nami

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

akceptuję