Coaching narzędziowy polega na dostarczeniu osobom trenowanym konkretnych rozwiązań (technika lub metoda) gotowych do wdrożenia natychmiast w codziennej pracy. Uczestnik takiego coachingu dostaje zatem bardzo konkretne „narzędzie” i podczas spotkania z trenerem dopracowuje sposoby korzystania z niego nie w warunkach symulowanych, ale najczęściej w warunkach codziennej pracy. Coaching narzędziowy powinien mieć co do zasady bardzo konkretnie określonego odbiorcę i przedmiot treningu.
Dla menedżera – Kierownika w firmie produkcyjnej: wdrożenie systemu ocen okresowych nauka prowadzenia rozmów rozwojowych z pracownikami z użyciem pozytywnych i negatywnych informacji zwrotnych np. techniką FUKO.
Dla sprzedawcy – Doradcy Handlowego w salonie: nauka prezentowania produktu w odwołaniu do potrzeb klienta dzięki językowi korzyści np. tzw. techniką PCK.
Dla zespołów – Działu Obsługi Klienta: nauka budowania pozytywnych relacji z klientami dzięki nawykom używania w rozmowach telefonicznych tzw. komunikacji ja, okresowej parafrazy oraz podsumowań poczynionych ustaleń.
Podstawową zaletą jest to, że taki coaching zajmuje stosunkowo mało czasu. Wyraźnie widać też moment, w którym Uczestnik wypracowuje nawyk korzystania z nowej umiejętności. Łatwo dostrzega się efekty, które bardzo łatwo jest następnie monitorować i podtrzymywać w codziennej pracy.
Specyficzną odmianą takiego działania jest trening w miejscu pracy (On the Job Training).
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.
akceptuję