Działania Employer Branding, czyli strategia świadomego budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy prowadzi się najczęściej w celu rzetelnej oceny jakości kandydatur, które, jako pracodawca jesteśmy w stanie uzyskać na rynku pracy i jak zwiększyć dystans do konkurencji z naszej branży i rejonu.
Zdarza się, że w wielu firmach w Polsce, jeśli nawet słyszano o Employer Brandungu, to stosuje się sztampowe, nieskuteczne już od dekady rozwiązania polegające wyłącznie na deklarowaniu zalet własnej firmy na rynku pracy i pomijanie faktycznych wdrożeń w tym zakresie. Spójrz krytycznie na własne ogłoszenia. Piszecie, że „najważniejsi w Waszej firmie są ludzie”, „oferujecie możliwości rozwoju”, „pracę pełną wyzwań”, a Wasze wynagrodzenie jest „konkurencyjne” lub „uzależnione od posiadanych kompetencji”?
Jeśli tak jest, to wiedz, że niestety wszyscy tak piszą i nie odróżniasz się na rynku pracy i o tyle, o ile może uda Wam się zrekrutować osobę,która nie radziła sobie w innej firmie, o tyle najatrakcyjniejsi kandydaci będą Was obijać szerokim łukiem.
A teraz zastanów się, czy jesteś w stanie podać choć kilka rozwiązań, które stosujecie w Waszej firmie, aby bezpośrednio wesprzeć deklaracje zawarte w ogłoszeniach. Trzeba się chwilę zastanowić, prawda?
Szybko zapewnić pracowników o wystarczających kompetencjach, aby zagwarantować stabilność naszego biznesu (wykorzystanie potencjału rynkowego, realizacja zleceń, marża, jakość obsługi klientów)
Utrzymać poziom rotacji spontanicznej na określonym poziomie, ale niższym, niż średnia w branży lub regionie
Utrzymać najwartościowszych pracowników dzięki programom retencji
Określić wyróżniki swojej oferty kierowanej na rynek pracy
powinniśmy natychmiast przyjrzeć się temu, jak budowany jest nasz wizerunek pracodawcy i przez kogo. Należy też wypracować rozwiązania skuteczniejszych lub korzystniejszych kosztowo, często dzięki wykorzystaniu najlepszych praktyk organizacji z całego świata.
Analiza marki pracodawcy (Employer Branding) z punktu widzenia rynku: prospektów i kandydatów do pracy
Analiza strony domowej www firmy oraz materiałów reklamowych pod kątem kreowanego wizerunku
Analiza kanałów reklamy rekrutacyjnej i zwrotu z inwestycji w marketing pracodawcy
Analiza nieformalnych opinii o pracodawcy dostępnych kandydatom na rynku poprzez media społecznościowe i internet (analiza rozbieżności między budowanym wizerunkiem a spontanicznie budującą się reputacją)
Analiza spójności strategii Employer Branding z obecną strategią personalną
Po analizie, mając dostateczne dane, można stosunkowo sprawnie wypracować konkretne działania naprawcze po to, aby w średniej perspektywie czasowej osiągnąć status lidera branżowego w dziedzinie pozytywnych doświadczeń kandydatów do pracy Candidate Experience.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.
akceptuję