Odkąd w roku 2004 do Kodeksu Pracy w Dziale IV Obowiązki pracodawcy i pracownika
wprowadzony został Art. 94.3, każdy pracodawca jest obowiązany przeciwdziałać mobbingowi.
Mobbing oznacza działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników.
Co więcej pracownik, u którego mobbing wywołał rozstrój zdrowia, może dochodzić od pracodawcy odpowiedniej sumy tytułem zadośćuczynienia pieniężnego za doznaną krzywdę.
Jednocześnie wiemy, że nawet najlepszy kadrowiec nie jest często w stanie przewidzieć wszystkich okoliczności prowadzących do tego, że pracownicy zgłaszają niewłaściwe zachowania współpracowników z prośbą o interwencję. Wiemy też ponad wszelką wątpliwość, że większość pracowników działów personalnych nie ma przygotowania psychologicznego do prowadzenia interwencji kryzysowej w sytuacji mobbingu.
Oferujemy więc naszym Klientom obsługę także w tym zakresie, bo mamy bogate doświadczenia obszarze zapobiegania mobbingowi. Pomimo że od 2014 roku realizowaliśmy wiele tego typu działań, nasi Klienci zawsze mogą liczyć na całkowitą poufność.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.
akceptuję